tirsdag den 13. januar 2015

Praktik dag nr. 2

 En dag på Roskilde Internat

Nu er dag nummer to som praktikant færdig...
Siden går bare mega stærkt...
Føler lige jeg har siddet og skrevet ansøgningen..!!

MEN! - Hvordan forgår sådan en normal arbejdsdag på et Internat?

Klokken 9:00 er normal mødetid, men der er altid nogle der er der før.
Når jeg kommer går jeg først i gang nede hos kattene.
Støvsuger, vasker gulv, renser inde i boksene, tømmer kattebakke, giver frisk vand, og hygger til sidst med kattene.

Nogle af de andre går ned i modtagelsen, for at se om der skulle ha kommet nogle dyr indleveret i løbet af natten.

Nogle af kattene har mere brug for opmærksomhed, og omsorg end andre, en af grundene kan være generthed, eller på en måde omsorgsvigt. Så de katte bliver der liiige brugt lidt ekstra tid på.
Herefter er klokken cirka lidt i elleve, så går jeg ned til en sød lille Mops, vi har i pleje.

Internatet er ikke kun et sted for nødstedte, og forladte dyr.
Stedet bliver nemlig også brugt som pension, til de forskellige dyr.

Efter jeg har siddet og leget lidt med hunden, går vi en tur.
Normalt på et 10-15 minutter, fordi at mopser som regel har dårlig vejrtrækning.

Klokken 12:30 - 13:00 går alle til frokost.

Efter vi har spist, er det lidt forskelligt hvad vi laver...
Går tur med hundene, sidder inde hos kattene, er ude hos kaninerne, ordner papirarbejde...
Når jeg beskriver " en normal arbejdsdag " er det jo ikke præcis de samme opgaver man får hver eneste dag. Selvfølgelig kan dagene godt ligne hinanden på mange punkter.

Når klokken er 14:30 - 15:00 så har jeg fri.

1 kommentar:

  1. Dejligt at du har haft en dejlig dag med dyr som du elsker ♡
    Du bare en stjene dyrene elsker dig fordi du er så sød i mod dem ♡♡☆☆

    SvarSlet