fredag den 16. januar 2015

Praktik dag nr. 5

En dag på Roskilde Internat

Så er min uge-praktik ved vejs ende. Desværre.
Det har været en god oplevelse.
Hvis der er noget jeg har lært, så er det med at omgås nye mennesker, og arbejde ude i det virkelige liv.
Det er helt sikkert noget jeg kan bruge den dag jeg går ud af skolen, og skal ud at stå på egne ben.

Udover det, ville jeg så sige, at i dag har nok været den bedste arbejdsdag, fordi det har været så let at snakke med de andre. Været meget mere kemi, end de forrige dage.
Jeg har ligesom foldet mig mere ud, og vist hvem jeg er, på en anden måde.
 

Arbejdsdagen

08:44: Rengøring af sygerum nr. 2.

Dvs. Tømme kattebakke, feje, støvsuge, vaske skåle af, vasegulv, give nyt vand, og drikke

10:05: Rengøring af glasburene

De samme opgaver som i sygerummet.
 
11:50: Samle transportkasser
To store papkasser med tre transportkasser skulle samles.
Da jeg begyndte var jeg helt hjælpeløs...
Ligner jeg måske en der er vant til at samle sådan noget...?? 
Men til sidst fik jeg styr på det!
Så nu kan jeg det!
 

12:30: Frokost

Keeeedelig madpakke med kedelig pasta, også kold. Ad!
Men en af de andre havde taget hjemmebagte småkager med, og den anden havde købt romkugler...
Så fik da stillet sulten med noget lækkert alligevel.
 

12: 55: Sikke et syn!

Jep, da jeg lige var færdig med at spise min sidste bid, kaldte "dyrelægen" og spurgte så om vi ville se en kat indefra. Jeg tøvede lidt i første omgang, men tænkte så på at det kunne jeg vel ikke tage helt skade af. Men der jeg kom der en, var det alligevel en smule ulækkert. Katten der heldigvis var aflivede, havde intet mod på livet mere. Betændelse i lever, og næsten alle kroppens organer. Næse, mund, urin, tænder, og indvolde var helt gule... Så det bedste der kunne ske, var at give den fred. 

13: 15: Gåtur

Hvis der er noget jeg elsker, så er det altså at gå tur med sådan en lille glad hund!!!

 Bare gå og nyde naturen, med en hund ved sin side.

Findes der noget bedre?

14:00: Fri

Fri, næste arbejdsdag Onsdag i næste uge. Glæder mig allerede.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar