onsdag den 14. januar 2015

Praktik dag nr. 3

En dag på Roskilde Internat

Da klokken var 08:40 i morges ankom jeg til internatet. Lidt tidligt på den i dag...??

Jeg lagde ud med støvsugning, der var møg beskidt !!
Grunden til at der var ekstra beskidt i dag, er at der var intro kursus for DB i går.
Tror de fleste havde hapset et dyr med hjem, for næsten halvdelen af kattene var pludselig solgt...(!!)

Da gulvet var skinnede igen, gik jeg ind til den lille mops, der er i pleje.
Der sad jeg og hyggesnakkede med den i 10- 15 minutter, inden jeg fik "slave-opgaven" at skulle tørre støv, og møg af rillerne inde i katte boksene.
Og der er bare mange! - Puhhaaa...

Efter frokost sad jeg og legede lidt med de nye ankommende katte.
Herefter vaskede jeg skåle af, var lidt nede hos kaninerne, og børstede en af
de mest langede skovkatte vi har på internatet.


Vidste du at...

Her på internatet kører vi her for tiden  " Garfield- stilen!"


"Hvordan kan så mange katte gå sammen?"
Selvfølelig er der nogle vanskeligheder, når så mange katte bor sammen, det kan man ikke rigtig undgår. Men man kan på en måde " lære dem op " til at holde det nede.
Når både små killinger, og store dominerende katte går sammen, kan der tit opstår problemer, og jalousi mellem kattene. Og det er derfor - eller en af grundene til, at det meste af personalet er udannet dyrepasserer, eller ved en hel del om dyreadfærd.  

"Tjener man løn af at arbejde på et internat/Dyrenes Beskyttelse?"
Nej, det gør man ikke. Roskilde Dyreinternat er hovedsageligt ejet af Dyrenes Beskyttelse.
Og DB er Danmarks største og ældste dyreværnsorganisation, hvor mange engagere dyrevenner går frivilligt ind for at hjælpe nødstedte dyr. Om man så tjener penge, eller ej.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar